Przedłużenie naboru na III edycji rekrutacji na udzielenie wsparcia szkoleniowo – doradczego przed dotacją – Subregion Tarnowski
Dodane: 13.02.2018
Rekrutacja na udzielenie wsparcia szkoleniowo – doradczego przed dotacją – Subregion Tarnowski
Nabór dokumentów rekrutacyjnych planowany jest do 28 lutego 2018 r. Nabór grup inicjatywnych prowadzony jest zarówno dla:
- osób fizycznych,
- prawnych
które są zainteresowane pozyskaniem dotacji na utworzenie/przystąpienie do przedsiębiorstwa społecznego.
Wymóg konieczny dla wszystkich kandydatów:
- osoba fizyczna- zamieszkuje, w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, i/lub uczy się i/lub pracuje na terenie subregionu tarnowskiego, tj. miasta Tarnów lub powiatów: brzeskiego, dąbrowskiego tarnowskiego
- osoba prawna – posiada siedzibę/filię/oddział na terenie subregionu tarnowskiego, tj. miasta Tarnów lub powiatów: brzeskiego, dąbrowskiego tarnowskiego woj. małopolskiego
Kandydaci na Uczestników wsparcia szkoleniowo – doradczego przed udzieleniem wsparcia finansowego na utworzenie miejsca pracy w nowym lub istniejącym przedsiębiorstwie społecznym składają następujące dokumenty:
- formularz rekrutacyjny – stanowiący załączniki nr 1a i 1b do niniejszego regulaminu – odpowiednio dla osób fizycznych lub prawnych
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowychw przyp. osób fizycznych i osób reprezentujących podmiot prawny, wskazanych w formularzu rekrutacyjnym – stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu,
- dokumenty poświadczające spełnienie kryteriów kwalifikowalności udziału w w/w wsparciu – wymienione w § 4 poniżej opublikowanego Regulaminu,
- Oświadczenie w związku z brakiem możliwości dostarczenia oryginałów/ kserokopii dokumentów poświadczających spełnienie kryterium/ów kwalifikowalności kandydata/tki zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu – dotyczy Kandydatów/tek, którzy nie mogą dostarczyć zaświadczeń o spełnieniu w/w kryteriów;
- krótki opis pomysłu na założenie/przekształcenie w przedsiębiorstwo społeczne
lub rozwój działalności gospodarczej poprzez utworzenie nowego miejsca pracy
w przedsiębiorstwie społecznym – stanowiący załącznik nr 4, z zastrzeżeniem, że Kandydaci chcący założyć nowe przedsiębiorstwo społeczne lub utworzyć miejsca pracy w istniejącym przedsiębiorstwie społecznym składają wspólnie wyłącznie 1 krótki opis pomysłu. - oświadczenie o spełnianiu kryteriów kwalifikacyjnych związanych z udziałem w projekcie „Małopolski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Tarnowski”, stanowiące załączniki nr 5a i 5b – odpowiednio dla osób fizycznych lub prawnych
- w przypadku przedsiębiorstw społecznych sprawozdania finansowe za ostatni zamknięty rok obrotowy wraz z podpisaną deklaracją o dostarczeniu sprawozdania finansowego za rok, w którym świadczone było wsparcie w ramach projektu „Małopolski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej” i wzroście zatrudnienia, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 9.
- w przypadku przedsiębiorcy społecznego i podmiotu prawnego (dot. m.in. organizacji pozarządowych, jst):
- oświadczenie o nieotrzymaniu, w roku podatkowym, w którym uczestnik projektu przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych, pomocy de minimis z różnych źródeł i w różnych formach, której wartość brutto łącznie z pomocą, o którą się ubiega, przekracza równowartość w złotych kwoty 200 000,00 EUR,a w przypadku podmiotu prowadzącego działalność w sektorze transportu drogowego towarów – równowartość w złotych kwoty 100 000,00 EUR (zgodnie ze wzorem podanym przez OWES na stronie www.es.malopolska.pl i www.mowes.tozch.edu.pl), obliczonych według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu udzielenia pomocy lub oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w roku podatkowym, w którym uczestnik projektu przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych, stanowiące załącznik nr 11 lub zaświadczenia o pomocy de minimis, wystawione przez podmioty udzielające pomocy, w roku podatkowym, w którym uczestnik projektu przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych,
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis, stanowiący załącznik nr 12.
- oświadczenie dotyczące powiązań z innymi przedsiębiorstwami, stanowiące załącznik nr 13.
Niezbędne wzory dokumentów rekrutacyjnych wraz z Regulaminem rekrutacji na udzielenie wsparcia szkoleniowo – doradczego obligatoryjnego przed udzieleniem dotacji na utworzenie miejsca pracy w nowym lub istniejącym przedsiębiorstwie społecznym realizowanego w ramach projektu „Małopolski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Tarnowski” znajdą Państwo poniżej:
Załączniki dla osób fizycznych:
- Załączniki 1-6, 9 do Regulaminu rekrutacji wsparcia - osoby fizyczne
- Załącznik nr 7a Umowa o wsparcie szkoleniowo-doradcze – osoby fizyczne
- Załącznik 8a Karta oceny formularza rekrutacyjnego – osoby fizyczne
Załączniki dla osób prawnych:
- Załączniki 1-6, 9-10 do Regulaminu rekrutacji wsparcia – osoby prawne
- Załącznik nr 7b Umowa o wsparcie szkoleniowo-doradcze – osoby prawne
- Załącznik 8b Karta oceny formularza rekrutacyjnego – osoby prawne
- Załączniki 11-14 przy pomocy de minimis
Załączniki dla wszystkich:
Zakres wsparcia obejmuje:
Wsparcie szkoleniowo-doradcze ma zapewnić Uczestnikom projektu podniesienie wiedzy i zdobycie umiejętności niezbędnych do założenia, prowadzenia i rozwijania przedsiębiorstwa społecznego, zgodnie ze Standardami OWES oraz spełniając wszystkie standardy jakości zawarte
w Małopolskich Standardach Usług Edukacyjno-Szkoleniowych.
Dla każdego Uczestnika projektu zostanie opracowana diagnoza potrzeb szkoleniowo-doradczych podczas rozmowy z doradcą zawodowym i opracowany Indywidualny Program Szkoleniowo- Doradczy (IPSD) zgodnie z załącznikiem nr 10.
Na podstawie zapisów IPSD nastąpi dobór odpowiedniej formy wsparcia z pośród poniższych:
- warsztaty z zakresu kompetencji cyfrowych 8 h,
- wykłady z zakresu biznesplanu i prowadzenia działalności gospodarczej w wymiarze 10 h/grupę
- warsztaty w wymiarze 30 h z zakresu biznesplanu i prowadzenia działalności gospodarczej;
- warsztaty kompetencji interpersonalnych w wymiarze 8h;
- gra symulacyjna (Business PLAY – grupa inicjatywna spółdzielni socjalnej – zarządzanie spółdzielnią socjalną/przedsiębiorstwem społecznym w wymiarze 8 h ;
- doradztwo indywidualne wg zdiagnozowanego zapotrzebowania
- doradztwo grupowe w wymiarze 10 h/grupę dające możliwość wymiany doświadczeń i interakcji, przygotowujące do rozpoczęcia działalności gosp. i opracowania biznesplanu.
- szkolenia zawodowe (dla ograniczonej liczby osób, wykazujących największe braki w wiedzy i umiejętnościach związanych z zawodem, w którym mają być zatrudnieni).